راه حل های کنترل سوسک فرش

۱۳۹۹/۵/۱۵

سوسک فرش چیست سوسک فرش ماده

تمیز کردن یکی از بهترین و امن ترین راه ها برای کنترل نفوذ این حشرات است. با دقت قفسه ها و جاهایی که غذاهای خشک، بویژه غذای حیوانات خانگی را نگهداری می کنید، بررسی کنید. همینطور وسایلی که از الیاف طبیعی درست شده اند مثل فرش پشمی، آویزها و حیوانات خشک شده(تاکسیدرمی) را هم بررسی کنید. وقتیکه مکان اصلی نفوذ حشرات را یافتید هر چیزی را که آلوده شده تمیز کنید یا دور بیاندازید.
اگر لارو حشرات را در کابینت یا کشوهای آشپزخانه پیدا کردید پس احتمالا این حشرات به درون ظروف حبوبات و مواد غذایی هجوم برده اند مکان های نگهداری مواد غذایی را با یک تمیز کننده ملایم بشویید.

از نفتالین برای لباس هایی که مورد حمله حشرات قرار گرفته اند استفاده نکنید

نفتالین

در حالت عادی خشک شویی سوسک های فرش را در هر مرحله ای از بین می برد. برای نگهداری طولانی مدت لباس های تمیز از کیسه های وکیوم(غیر قابل نفوذ از لحاظ ورود هوا) قرار دهید. نیازی به قرار دادن نفتالین در کمد لباسها نیست. در حقیقت تحقیقات جدید از مضرات نفتالین برای سلامتی خبر می دهد.
لباس هایی که مرتبا پوشیده و شسته می شوند اغلب مورد هجوم این سوسکها قرار نمی گیرند. از طرفی هم کنترل سوسک فرش در کمد لباس ها یک پروسه طولانی است که نیازمند صبر است.

مواد غذایی خشک را در ظروف وکیوم نگهداری کنید

نگهداری-مواد-غذایی-در-ظروف-وکیوم

مواد غذایی خشک مثل حبوبات را درون ظروف وکیوم و یا ظروف شیشه ای نگهداری کنید. این نوع نگهداری،مواد غذایی را از دسترس آفتهای گوناگون در امان نگه می دارد.

..